معرفی کتابها و دوره ها

توصيه حجت الاسلام پناهیان برای یادگیری مکالمه عربی

دوشنبه 03 اسفند 1394

برای ظهور اسبی مدرن فراهم کنید...

حماسه‌های آخرالزمان را چه کسانی درست می‌کنند؟ کسانی که دارای روح باعظمتی شده باشند. ‌حالا ببین اهل‌بیت(ع) ما را چگونه بزرگ می‌کنند؟ به ضرورت یادگیری مکالمه عربیخدا این کارهای ذوقی اهل‌بیت(ع) مرا کشته است!

امام کاظم(ع) می‌فرماید: «مَنِ ارْتَبَطَ دَابَّةً مُتَوَقِّعاً بِهِ أَمْرَنَا وَ یَغِیظُ بِهِ عَدُوَّنَا»(کافی/6/535) هر کسی که یک اسبی را تهیه کند و نگه دارد-که آن اسب رزمی باشد- و بگوید: «این مرکب من برای ظهور است، آقایم که بیاید، می‌خواهم از این استفاده کنم» و غیظ نسبت به عدوّ اهل‌بیت(ع) داشته باشد، «وَ هُوَ مَنْسُوبٌ إِلَیْنَا» و او آدمی باشد که به ما منسوب باشد(شیعۀ ما باشد) «أَدَرَّ اللَّهُ رِزْقَهُ» خدا رزق این آدم را فراوان می‌کند «وَ شَرَحَ صَدْرَهُ!» و شرح صدر به او می‌دهد، بزرگش می‌کند! چرا؟ چون تو برای یک «هدفِ بزرگ» یک اقدام کوچک انجام داده‌ای! «وَ بَلَّغَهُ أَمَلَهُ» خدا او را به آرزویش می‌رساند! مگر تو نمی‌خواستی مهدی ما را یاری کنی؟! اگر بمیری هم زنده‌ات می‌کند؛ «بلند شو ببینم! بلند شو بیا کار داریم، رفتی بهشت بین حوری‌ها برای خودت لَم داده‌ای؛ مگر نمی‌خواستی بیایی؟!»

«وَ کَانَ عَوْناً عَلَى حَوَائِجِهِ» و خدا در حوائجش به او کمک می‌کند. خدا به ملائکه‌اش می‌فرماید: این دیگر انسان بزرگی شده، برای یک هدفِ بزرگ یک کار کوچک انجام داده. این دیگر برای خودم است، کارهایش را درست کنید و نگذارید درگیر شود «أَدَرَّ اللَّهُ رِزْقَهُ» خدا رزق را برایش می‌باراند و بر سرش می‌‌ریزد؛ بگیر ببر! تو بزرگ شده‌ای، برای یک هدف بزرگ کار می‌کنی!

من امشب می‌خواهم به شما یک آدرس بدهم؛ بروید یک اسب بخرید و برای ظهور آماده شوید. آماده هستید یا نه؟ البته اسب از نوع این زمانی‌اش. آقا حاضر هستید یا نه؟ خُب: «می‌خواهیم کلاس مکالمۀ زبان عربی بگذاریم.»

- برای چه مکالمه یاد می‌گیری؟

- برای ظهور.

 

کلیک برای مشاهده ی فیلم سخنان حجت الاسلام پناهیان پیرامون ضرورت یادگیری مکالمه عربی


مطالب مرتبط

دسته بندی موضوعات

فیلم های آموزشی

آمار سایت