معرفی کتابها و دوره ها

دانلود فیلم مستند کوروش پادشاه عادل به زبان عربی

سه شنبه 05 اردیبهشت 1391

درباره کوروش تمام مورخان توافق دارند که شاهی بود با عزم، خردمند و مهربان که در موارد مشکل به عقل بیش از قوه متوسل می‌شد و برخلاف پادشاهان آشور و بابل، با مردم مغلوب رئوف و مهربان بود.جنگ و بوی خون او را برخلاف فاتحان دیگر مغرور نکرد و رفتار او با پادشاهان مغلوب لیدیه و بابل سیاست تسامح او را بخوبی نشان می‌دهد. با پادشاهان مغلوب به اندازه‌ای مهربانی می‌کرد که آنها دوست کوروش شده و در مواقع مشکل به او یاری می‌نمودند.

این صفات نیکوی او باعث شده است که حتی غیر ایرانی ها نیز کوروش را دوست داشته باشند و او را یک پادشاه عادل بدانند.

علاوه بر این او به خدا و معاد ایمان داشت و کتب عهد عتیق بر این مساله دلالت دارد. (كتاب دانيال، (اصحاح 6) وكتاب أشعيا، (اصحاح 44 و 45)) حتی برخی از متفکران و مفسران قرآن از جمله علامه طبابایی اظهار کرده اند که کوروش همان ذوالقرنین است که در قرآن کریم از او با تجلیل و احترام یاد شده است.


در این پست از سایت عربی برای همه می توانید فیلم مستند "کورش الملک العادل" ( کوروش پادشاه عادل) را که از تولیدات شبکه الجزیره است دانلود کنید. این فیلم به بررسی زندگی کوروش از جوانی تا به دست گرفتن حکومت و سرنگون کردن حکومت مادها می پردازد و شرحی مختصر و مفید از فتوحات و روش حکومتی او ارائه می کند.


مدت فیلم: 27 دقیقه

فرمت: اف ال وی

کیفیت: بسیار خوب

 

دانلود مستقیم از سرور پرشین گیگ (103 مگ)


مهم: برای دانلود روی لینک کلیک راست کرده و گزینه "ذخیره لینک به عنوان...." را انتخاب کنید يا آدرس فایل را در دانلود منجر کپی کنید.


مطالب مرتبط

دسته بندی موضوعات

فیلم های آموزشی

آمار سایت